Platforma internetowa do rozstrzygania sporów e- commercowych on line

23 maja 2018


Dwa lata temu uruchomiono platformę internetową do rozstrzygania sporów e- commercowych on line. Aktualnie wpływ to ok 2000 spraw miesięcznie. Platforma obsługuje spory w 25 językach. Na sprzedawców zostało nałożone zobowiązanie  do zamieszczenia na stronie internetowej linku pozwalającego konsumentom zgłaszać w prosty sposób napotkane problemy. Kwestię te reguluje Rozporządzenie UE n° 524/2013 z 21 maja 2013 dotyczące internetowego rozstrzygania sporów konsumenckich; przedsiębiorcy z siedzibą na terenie UE zawierający umowy sprzedaży albo umowy o świadczenie usług on line oraz platformy handlowe on line ustanowione na terenie UE zamieszczają na swoich stronach internetowych łatwo dostępny link do platformy LRR. Przedsiębiorcy zobowiązani są również do zamieszczenia własnego adresu internetowe.

Platforma do rozstrzygania sporów on line ma zapewniać efektywne i sprawiedliwe rozstrzyganie sporów/rozwiązywanie problemów. Konsument z jednego kraju składając skargę za pośrednictwem platformy na wadliwy produkt albo usługę sprzedawcy z innego kraju może oczekiwać od sprzedawcy albo bezpośredniego rozwiązania problemu albo poddania sporu mediacji albo arbitrażowi w ramach jednej z ponad 350 europejskich organizacji rozstrzygania sporów w celu wypracowania rozwiązania w terminie do 90 dni. Platforma umożliwia stała utrzymywanie kontaktu konsument – sprzedawca co ma wydanie poprawiać ich relacje i zaufani do transakcji on line

źródło: https://www.droit-technologie.org/actualites/reglement-litiges-lies-e-commerce-se-de-plus-plus-souvent-ligne/

patrz również

https://www.mediateur-engie.com/implementation-of-the-european-dispute-resolution-platform-rll-odr-and-consequences-for-companies-conducting-their-business-with-consumers-online?lang=en

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *